ich bin großer fan deiner streetphotography des ländlichen raums! sensible beobachtungen, unaufgeregt, aber ein ganz spezifisches landgefühl auslösend…
in der street photography dominiert ja oft das volle pulle dröhnende leben der stadt (häufig new york, berlin, london, bangkok, hongkong…), und rural photograpy fokussiert oft blümchen und vögelchen, aber selten das (straßen) leben der dörfer und kleinstädte.
daher: sehr guter ansatz! sehr gute bilder.
Lg Daniel
Hallo Daniel! Danke für deinen ausführlichen Kommentar und die ermunternden Worte. Der Vorteil in der Stadt ist wohl einfach, dass mehr los ist und sich mehr Chancen ergeben, in fotografierenswerte Situationen zu geraten. Auf dem Land muss man dafür sehr, sehr viel Laufen. Das macht aber nichts, weil man da als Städter ohnehin auf Wanderung ist. In jedem Fall aber lohnt sich der straßenfotografische Blick auch hier! Da hast du Recht. HG – KU
I enjoyed the countryside and village tour, Karl. The second-to-last (man with shoes & mask off) is a portrait for our times. Your own shadow portrait made me smile and the tarpaulin (#3) – well, I love that one!
Red car, red chairs – everything else is quiet. 😉
As always, you have made such good use of diagonal lines. I think they’re a foundation of your world, right?
Have a good weekend!
Diagonal lines do help guiding my photographic eye into the scene. #3 hasn’t such lines, but the idea behind ist was to picture the question “why”. Regards – Karl
Why indeed. But I also like tarps (what we call the big hanging cloth) for themselves. They often take on a kind of life of their own, like this one did. Look how much is going on there, with the folds of cloth and the bits or rope – it’s as wonderful as some Old Master painting with velvet curtains, isn’t it? Or better. 😉
awesome shots!
Thank you!
ich bin großer fan deiner streetphotography des ländlichen raums! sensible beobachtungen, unaufgeregt, aber ein ganz spezifisches landgefühl auslösend…
in der street photography dominiert ja oft das volle pulle dröhnende leben der stadt (häufig new york, berlin, london, bangkok, hongkong…), und rural photograpy fokussiert oft blümchen und vögelchen, aber selten das (straßen) leben der dörfer und kleinstädte.
daher: sehr guter ansatz! sehr gute bilder.
Lg Daniel
Hallo Daniel! Danke für deinen ausführlichen Kommentar und die ermunternden Worte. Der Vorteil in der Stadt ist wohl einfach, dass mehr los ist und sich mehr Chancen ergeben, in fotografierenswerte Situationen zu geraten. Auf dem Land muss man dafür sehr, sehr viel Laufen. Das macht aber nichts, weil man da als Städter ohnehin auf Wanderung ist. In jedem Fall aber lohnt sich der straßenfotografische Blick auch hier! Da hast du Recht. HG – KU
I enjoyed the countryside and village tour, Karl. The second-to-last (man with shoes & mask off) is a portrait for our times. Your own shadow portrait made me smile and the tarpaulin (#3) – well, I love that one!
Red car, red chairs – everything else is quiet. 😉
As always, you have made such good use of diagonal lines. I think they’re a foundation of your world, right?
Have a good weekend!
Diagonal lines do help guiding my photographic eye into the scene. #3 hasn’t such lines, but the idea behind ist was to picture the question “why”. Regards – Karl
Why indeed. But I also like tarps (what we call the big hanging cloth) for themselves. They often take on a kind of life of their own, like this one did. Look how much is going on there, with the folds of cloth and the bits or rope – it’s as wonderful as some Old Master painting with velvet curtains, isn’t it? Or better. 😉
You are right. You just saw what I saw in it. 🙂